Виховна робота


Сценарій проведення дня цивільної оборони.
Вікторина
Мета : провести повторення вивченого матеріалу з метою перевірки рівня знань учнів по темі "Надзвичайні ситуації природного походження", на основі отриманих даних провести самооцінку та удосконалення знань учнів з цивільного захисту населення в надзвичайних ситуаціях.
Система оцінювання: по 1 балу за правильну відповідь, по 5 (макс.) балів за правильний розв'язок ситуаційних завдань.
1 етап. Тестування. (1 бал за правильну відповідь)
Командам пропонуються питання про порядок дій людини, яка опинилася у небезпечній ситуації і три варіанта відповіді. Максимальна оцінка за відповідь - 1 бали, за помилкову відповідь - 0 балів. Час на підготовку відповіді - З хвилини.
Ведучий роздає командам по одній картці із запитаннями. Команди відмічають правильну відповідь і повертають картки ведучому.
1.             Якщо виникне пожежа, як ви будете діяти?
а)  зателефоную по 101;
б)  покличу на допомогу сусіда;
в)   втечу, нікому нічого не сказавши.
2.             Якщо кімната почала наповнюватися їдким димом, що ви будете робити?
а)  відчиню вікно, залишу відкритими двері;
б)  буду просуватися до виходу;
в)  закрию рот і ніс вологою ганчіркою і буду просуватися до виходу.
3.             Загорілася електромережа, ваші дії?
а)  буду гасити її водою;
б)  знеструмлю мережу, потім почну гасити;
в)   буду кликати на допомогу.
4.             Що робити, якщо на вас загорівся одяг?
а)  буду бігати, зриваючи одяг;
б)  впаду, буду кататися, збиваючи полум’я;
в)  завернуся у ковдру.
5.             Що треба робити, якщо при приготуванні їжі загорілася олія на сковороді?
а)  вимкну вогонь, накрию сковороду кришкою;
б)  буду гасити водою;
в)   спробую винести сковороду на сходи до сміттєпроводу і вилити туди
олію.
6.             Ви розпалюєте газову колонку або духовку газової плити. Сірник згас, а ви не встигли запалити газ, що ви будете робити?
а)  дістану новий сірник і ще раз спробую підпалити;
б)  перекрию газ;
в)  перекрию газ та перевірю тягу.
7.             Якими будуть ваші дії, якщо вас відрізало вогнем у квартирі на п’ятому поверсі?
а)  вологими рушниками та простирадлами закрию щілини по периметру двері, скоротивши приток диму;
б)  відкрию вікно і покликаю на допомогу;
в)   зроблю мотузку з простирадл, прив’яжу до батареї опалення і стану спускатися;
г)  стану голосно кричати.
8.                        Що ви будете робити, якщо побачите як на лісовій полянці горить минулорічна трава?
а)  пройду мимо;
б)  намагатимусь загасити вогонь, закидаючи його землею;
в)  повідомлю про пожежу дорослим
9.                 Ви побачили, що маленькі діти кидають у вогонь папір, аерозолі. Що ви будете робити?
а)  зупиню, роз’ясню, що це - небезпечно;
б)   пройду мимо;
в)   намагатимусь звернути увагу дітей на інші більш безпечні заняття.
2. Етап «Знайди пари» ( 2 бала за правильну відповідь)
Команди отримують дві картки з набором слів. Учасники команди повинні із запропонованих слів вибрати термін і правильно зібрати його визначення. У випадку якщо учасники команди допустять помилку, вони вимушені будуть
розлучитися з одним зі своїх гравців.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
сніги гір з лавина схід (лавина - схід снігу з гір)
короткочасний річці у води різкий викликаний підйом дощами рясними (паводок - різкий короткочасний підйом води в річці, викликаний рясними дощами)
людським неконтрольоване пожежа що приводить до горіння і збитку жертвам можливим (пожежа - неконтрольоване горіння, що приводить до збитку і можливих людських жертв)
величезною що досягають ураган і сили вітри швидкості руйнівної (ураган - вітри, що досягають величезної швидкості і руйнівної сили)
мас по гірських обвал порід вниз під те, що ковзає сили схилю тяжкості зсув впливом (обвал - ковзаючий зсув мас гірських порід вниз по схилу під впливом сили тяжіння)
хвиля підводного виникаюча океанічна в руйнівна результаті цунамі землетрусу (цунамі - руйнівна океанічна хвиля, що виникає в результаті підводного землетрусу)
затоплення частини повінь суші тимчасова рівня води збільшенням викликане значною (повінь - тимчасове затоплення значної частини суші, викликане збільшенням рівня води )
З етап «Знайди рішення»( від 1 до 5 балів за чітку та точну відповідь )
На цьому етапі командам належить знайти правильне рішення виходу з складної ситуації.
Завдання 1
Ви знаходитеся в школі. Йде урок. Чутний звук сирени. У клас вбіг черговий і повідомив, що по радіо передане повідомлення про ураган, що наближається. Визначите ваші подальші дії.
Завдання 2
Знаходячись на вулиці, ви побачили, що наближається буря. До найближчого будинку приблизно 100м. Часу сховатися в будинку або інших спорудах у вас фактично немає. Що ви робитимете?
Завдання З
Ви вирішили відпочити з друзями на природі. Розбили намети, розпалили вогнище, а самі пішли купатися в річці. Несподівано подув сильний вітер. Які ваші подальші дії?
4.    Етап «Знайди помилку»( кожна найдена помилка 1 бал)
Всі групи отримують текст, в якому потрібно знайти помилкові визначення і замінити їх правильним варіантом, виписати їх на лист, який здають на перевірку. Оцінюється по кількості правильно виписаних слів.
Текст:
Від лавини можна захищатися за допомогою різних інженерних споруд. Знаменитий високогірний каток Медео під Алма-Атою в Росії від лавини охороняють забетоновані на схилі дерев'яні щити багаторядності. Для захисту гірських доріг над ними споруджують спеціальні козирки, що збирають лавинний сніг. Іноді ховають дороги всередину міцної противолавинной галереї. Можна ослабити силу лавини за допомогою пластикових лавинорізів або лавиногасителів. Вони прискорюють сніжний потік.
(Допомога: Росія — Казахстан; дерев'яні металеві; що збирають - що перекидають; пластикових - залізобетонних; прискорюють - гальмують)
5.    Етап «Знайди причину»(визначення явища-2 бали, причина виникнення-3 бали)

Команда 1
Команда З

На цьому етапі учасники отримують фотографії із зображенням небезпечних природних явищ. Необхідно правильно визначити явище і пояснити причину його виникнення.


Після проходження командами етапів, підводяться підсумки «Екстремальної подорожі». Переможцем виявляється та команда, яка подолала всі етапи з найменшими втратами і якнайкращим результатом.
6 Етап « Практичне завдання» ( правильність одягання 5 балів)
А) «Одягти протигази!»
(Естафета на швидкість (по 3 особи від команди). Оцінюється першість команд і правильність одягання протигазу.)
Б) Лікар Айболить.( максимальна кількість балів -5)
Вчитель.
У побуті, в поході, під час навчання можуть відбутися непередбачувані травми голови, рук, ніг. Допомогти людині треба іще до приїзду карети «Швидкої допомоги». Що слід мати під рукою для перев’язування голови? При переломі руки? Ноги?
(бинти, шини або рівні палки, нашийну хустину, шмат або відріз тканини)
Оголошується змагання на кращого лікаря.
(З кожної команди обирають по 1 «постраждалому» і одному «лікарю». Кожен з лікарів виконує своє завдання: перев’язує руку, або ногу, або голову своєму постраждалому. Оцінюється швидкість, вправність, правильність виконання перев’язки.)

Підбиття підсумків.
Козацькому роду нема переводу

Девіз свята  . Козацькому роду нема переводу     
Тема свята: «Ми - нащадки козацькому роду».
Мета проведення свята: формування позитивного ставлення до занять фізичної культури та знань з Захисту Вітчизни у позаурочний час; виховання любові до традицій українського народу; сприяння розвитку навичок здорового способу життя.
Місце проведення: спортивний зал.
Спортивний інвентар: баскетбольні м’ячі; мішки, канат.
Обладнання: козацький одяг, пісень на українську тематику; предметні малюнки.
Суддівська бригада: Браславець В.С., Максін  С.Н, заступники  директора з ВР, медична сестра школи.
Хід свята
І. Вступне слово педагога-організатора.
- Дорогі учні, вчителі, ! Сьогодні ми зібралися на розважально - спортивне свято, присвячене Дню Збройних Сил України, щоб позмагатися у силі, спритності, кмітливості і просто відпочити.
(Звучить українська пісня)
ІІ. Слово вчителя.
- Змагатимуться дві команди, учні з різних класів. І хай переможе сильніший та витриваліший! Тож давайте запросимо команди до зали.
(Під музику виходять дві команди).
- А визначати команду-переможця буде журі у складі: (заступники директора школи з ВР  Погорєлова Ю.Е. вчитель фізичної культури Браславець В.С.  )
ІІІ. Презентація команд.
- Перший курінь «Січовики», їх девіз «Славних предків ми – діти! Будемо вірно Вітчизні служити!».
- Другий курінь « Запорожці», їх девіз « Ми свою славу і волю не віддамо ніколи й нікому!».
ІV. Проведення інтелектуального конкурсу: дати відповіді на запитання.
Конкурс 1 «Інтелектуальна розминка» (Команди відповідають на кожне поставлене питання по черзі . якщо одна із команд не відповіла питання переходить до іншої)
1.     Назвати елементи козацького одягу.  ( Шаровари,жупан,шапка,пояс)
2.     Як називається герб України?        ( тризуб)
3.     Що символізує герб України?         ( Воля)
4.     Як називалися козацькі човни?   (чайки)
5.     Як називалася козацька зачіска?  ( Оселедець)
6.     Що таке Дике поле?  (незаселений  степ)
7.       Яких гетьманів козацької України знаєте? (Б.Хмельницький, П.Сагайдачний Д. Вишневецький,П.Калнешевский,К.Розумовський
П.Дорошенко,І.Виговский,)
8. Перерахуйте козацькі клейноди. ( Булава, печатка,прапор,бунчук)
9. Хто такий козак?  (вільний  лицар)
10. Що таке Січ? Звідки походить слово? ( козацьке місто-фортеця.Засік)
11.Відомі козацькі битви. ( Берестецька,Хотинська,Конотопська,Жовті
Води)
12. Хто такий джура? ( козак новобранець)
13. Що ви знаєте про Кафу за часів Запорозької Січі? ( великий невільницький ринок)
14. Що таке Люблінська Унія? ( договір між  Польшею та Литвою)
15. Хто заснував Запорозьку Січ? (Князь Д. Вишневецький) 
16. На якому острові засновано Запорозьку Січ? ( Хортиця) 
17. Хто такі бранці? Де вони працюють? ( Полонені , які мали статус рабів і працювали на османську імперію)
Конкурс 2 «Жартівлива вікторина»
1. На що схоже пів’яблука? (На іншу половину) 
2. Син мого тата, але не мій брат. Хто це? (Я) 
3. Летіли 3 страуси. Одного вбили мисливці. Скільки залишилось? (Страуси не літають.) 
4. Який птах складається з букви та ріки?   (Іволга) 
5. Що знаходиться між містом і селом?   (Сполучник і) 
6. Що можна побачити із закритими очима? (Сон) 

7. Коли чорній кішці легше зайти в будинок? (Коли двері відчинено) 
8. Якою хворобою ніхто не хворіє на суші? (Морською) 
9. По чому ходять, а ніколи не їздять? (По драбині) 
10. Хто відзначає день народження лише раз у 4 роки? (Той, хто народився 29 лютого) 
?
Конкурс  3 . «На знання військових звань». ( на предметних малюнках  зображені  військові  звання , дати характеристику кожному з них)
V. Слово вчителя.
- А зараз ми переходимо до козацьких забав.
Козаки – це богатирі сильні, спритні, непереможні, тож ми переконаємося, яка команда є спритнішою.
VІ. Козацькі забави.
Конкурс 4.
1. «Лава на лаву». (Члени команди обіймають один одного, утворюючи щільну шеренгу і йдуть команда на команду, при цьому голови учасників повинні знаходитися у проміжках між головами двох учасників суперника. Переможе та команда, яка пересуне, не розірвавши рук, команду супротивника за контрольну лінію).
Конкурс 5
 «Знімання шапки» - змагання отаманів. (Отамани стають в коло; завдання кожного отамана зняти шапку однією рукою. Переможе той, хто першим зніме шапку).
Конкурс 6
 «Бій півнів». (Від кожної команди виходить по одному найсильнішому, який, стає на одну ногу, а другу, згинає в коліні; одночасно тримає зігнуту одну руку, перед грудьми, а іншу ховає за спиною; корпусом  повинен виштовхати суперника з контрольного кола. Переможе той, хто не порушивши правил, проведе цей бій.) 
Конкурс 7
 «Стрибки у мішках». (Члени команди за сигналом вчителя залазять двома ногами у мішок і стрибають у мішку до контрольної лінії і назад. Переможе та команда, яка дострибає першою).
VІІ. Слово вчителя.
- А зараз на Вас чекають різноманітні естафети.
VІІІ. Спортивні змагання .
1. «Амреслінг»
2. «Підтягування на перекладенні»
 3. «Кидки м’яча в баскетбольну корзину » (Кожен член команди робить по 2 2 кидки,).
6. «Перетягування канату».(Змагання команд. Перемагає та команда, яка перетягне іншу команду за контрольну лінію).
1X.Слово журі. (Нагородження). 
X. Вітальне слово вчителя.
-Я усіх вітаю зі святом, святом здоров’я, витривалості, любові до традицій нашого українського народу, особливо вітаю переможців змагань.
Ви сьогодні, всі молодці! Я впевнений, що ви й надалі будете добре навчатися, знайомитися з історією козацтва, дружити зі спортом і станете гідними захисниками нашої держави.
( Звучить пісня))

Сценарій шкільного свята до Дня збройних сил України

1-й ведучий:
Добрий день, шановні вчителі  і хлопці Червонотоківської школи!

2-й ведучий:
 Сьогодні ми зібрались у цій залі, щоб привітати наших  захисників зі святом – Днем Збройних Сил України.

1-й ведучий:
 Вкраїнська армія справляє нині свято,
 Ми віддамо належне даті цій.
 Тож вас, чоловіки, дозвольте привітати,
 Хоч ви й не всі служили в ній.

2-й ведучий:
 Рясніє календар новими датами,
 Але про це говорено вже досить.
 Ви ж завжди залишаєтесь солдатами,
 Коли життя тривогу оголосить.

 1-й ведучий:
 Отож здоров’я вам бажає щиро,
 І стійкості в скрутну годину,
 Наснаги, щастя, радості і миру
 Слабка жіноча половина.

Пісня
1-й ведучий.
У нашого українського народу було славне минуле.

2-й ведучий.
Мову почнемо про героїчну добу наших славних запорізьких козаків.

1-й ведучий.
Козацьке військо впродовж віків було армією, яка протистояла чужинцям; яка боронила свою землю і український народ від завойовників Січі.

2-й ведучий.
 Служити в українському війську, служити Україні – було справою честі і життя.
1-й ведучий.
Запорізька Січ уславилася іменами Байди, Вишневецького, Сагайдачного, Хмельницького, Дорошенка, Сірка.
  2-й ведучий.
Служити в козацькому війську вважалося в народі найпочеснішою справою.

1-й ведучий.
Ніколи наші війська не загарбували чужих територій, не посягали на чуже добро, чужі землі
Не має більшого покликання, як захищати рідну землю.

2-й ведучий.
Повертаючись сьогодні обличчям до нашої історії, ми з глибокою вдячністю схиляємо голови перед бійцями Радянської армії.

1-й ведучий.
 Кожне  молоде серце сьогодні і завжди повинно берегти пам’ять про всіх, хто відстояв державу в  тій страшній війні , яку пережив народ у 1941-1945 роках.

2-й ведучий.
Сьогодні Українські Збройні Сили покликані охороняти  територію нашої Батьківщини. Випускнки нашої школи  гідно  захищають східну частину  держави в зоні АТО.Справою  честі стало для:
1 Гаврюшенка Миколи
2. Сироти Миколи
3. Касумова Владислава
4  Касумова Вячеслава
5 . Гнатенка Володимира
6. Линика Максима
7. Драбчук  Вадим
8. Ширяєв Ігор
Вони   - справжні чоловіки .

1-й ведучий. Ми зробили короткий екскурс в історію наших Збройних Сил.

2-й ведучий.
А зараз на вас чекають цікаві змагання між юнаками.

1-й ведучий.
Які продемонструють сильний характер, ерудицію та найкращі фізичні якості.

2-й ведучий. Побачимо, чи гідні вони наших предків – запорозьких козаків.

1-й ведучий.
Оцінювати змагання буде журі у складі:

 2-й ведучий
А зараз давайте привітаємо наших учасників
Зустрічайте, команду «Кіборги »(пауза)
А зараз зустрічайте,команду «Рейнджери»
 (Учасники команд  під музику заходять до зали)       
1-й ведучий:
Конкурс І. Бліц – турнір „Знавці козацької термінології”
Вам потрібно дати вірну, письмову, відповідь на визначення козацьких термінів.
Яка команда першою впорається із завданням-та і стає переможцем у цьому конкурсі.Час пішов.( правильна відповідь 1 бал)
(ведучі віддають командам аркуші із заготовленими термінами)

1)     Кошовий – головний воєначальник, що обирався на рік.

2)     Джура – козацький слуга – товариш, зброєносець.

3)     Ляхи – поляки.

4)     Хортиця – острів на Дніпрі.

5)     Курінь – приміщення, де жили козаки.

6)     Гетьман – старший, головний у козаків.

7 )    Оселедець – пасмо волосся на голові у козака.

 8)   Жупан – верхній одяг у козака.

9)    Чайка – легкий козацький човен.

10)   Козак – вільна озброєна людина.
Вікторина для глядачів.
Поки наші  учасники працюють ми проведемо невеличку вікторину для наших глядачів.
2-й ведучий:
Хто знає відповідь на запитання,просимо піднімати руку. Правильна відповідь заслуговує винагороди. Якщо відповідь невірна приз іде журі.
1-й ведучий:
1.  Син мого тата,але не мій брат?Хто це? (Я)
 2, Летіли три страуси.Одного вбили мисливці.Скільки залишилося?(Страуси не літають)
 3.  Що знаходиться між містом і селом?  (Сполучник і)
 4. Що можна побачити із закритими очима?   (Сон)
5. Хто відзначає День народження лише раз у чотири роки?  (Той,хто народився 29 лютого)
6. Коли чорній кішці легше зайти до будинку?  (Коли двері відчинено)
7. По чому лазять,а ніколи не їздять?  (По драбині)

2-й ведучий.

 Розваги, ігри були завжди і в мирному житті, і в походах. Скільки треба було сил, мудрості і звитяги, щоб вийти з них переможцями.

1-й ведучий.
І козаки виходили демонструючи майстерність, вправність, спритність.

2-й ведучий.
ІІ конкурс: «Перенесення  пузиря на тенісній ракетці.  ( 2 б.)
Команди шикуються у дві шеренги.Перші учасники,по команді ведучого,стартують,тримаючи   тенісну ракетку на якій лежить пузир,біжать до кеглі і повертаються до команди,передають ракетку з пузирем наступному учаснику.Перемагає команда,яка першою впорається із цим завданням.

1-й ведучий. З давніх-давен нашим пращурам запорозьким козакам були притаманні гідність, прагнення до незалежності, волелюбність і Велеса вдача.

2-й ведучий. Недаремно в перекладі з тюркської „козак” означає „вільна людина”.

1-й ведучий. Змагання козаків і джур були відповідальним випробуванням, адже за їхніми результатами хлопців приймали до куренів, посвячували в козаки.

2 –й ведучий:
 ІІІ конкурс    «Умілі руки» (2 б.)
Із кожної команди потрібно по два учасники. Одним гравцям видаються товсті зимові рукавиці. Їхнє завдання - якнайшвидше застебнути гудзики на сорочці, яку надягає поверх одягу партнер по грі.

1-й ведучий.
IVконкурс. Змагання отаманів. Умови конкурсу. «Виштовхнути з кола корпусом «(руки за спиною суперника.)   .
2-й ведучий: V конкурс
 А зараз естафета «Звари вареники» . Участь бере вся команда.
·        1 – й кухар біжить у кінець залу по каструлю, приносить її до столу;
·        2 – й складає в неї вареники;
·        З - й несе каструлю з варениками на піч у кінець залу;
·        4 – й біжить у кінець залу по ганчірку;
·        5 – й біжить з ганчіркою по вареники і приносить їх до столу;
·        6 – й викладає їх на тарілку.
1-й ведучий VI конкурс  «Авіатори»
 Тепер спробуємо з’ясувати ступінь придатності наших добровольців до служби в авіаційних військах, тому оголошуємо конкурс паперове «авіашоу» (учасники роблять з паперу літачки, а потім запускають їх якнайдалі,  журі оцінює дальність та якість польоту літачка.)
2-й ведучий.
Сучаний воїн, він сучасний в усьому. Він перебуває в різних екстремальних ситуаціях. Іноді доводиться довгий час перебувати без води.
1-й ведучий.
 Тому зараз хлопці продемонструють як можна втамувати жагу маючи під рукою апельсин.
VII конкурс  « Фреш»
Від кожної команди по одному учаснику. На столі два стакани і половинка апельсина. Хто більше вичавить соку з апельсина, той і перемагає.
Музична заставка.
Підведення підсумків (журі).

Вручення грамот .
2-й ведучий.
Ось і підійшла до завершення наша зустріч.

1-й ведучий.
 Сьогодні ми мали змогу разом  з хлопцями  позмагатися і відпочити.

2-й ведучий.
 Кожен учасник змагання був спритним, витривалим і мужнім.

2-й ведучий.
І завжди пам’ятайте: воля – найвища цінність у житті.

1-й ведучий.
Вільний не може збитися з путі. Всі ви шануйте братство і згоду.

2-й ведучий.
Ми не раби. Ми козацького роду.  ( пісня на завершення)

                                           Конкурс географічна мозайка.
Вчитель.
Сьогодні між командами учнів 8 класу проводиться конкурс» Географічна мозаїка».
За грою будуть спостерігати глядачі, а склад журі буде оцінювати учасників. Тож, шановне журі просимо зайняти свої місця.
Любі друзі!
Ведучі
Планета Земля - наш рідний дім,
Тож треба уявити, що є в кім ,
Не можна не знати материків,
Річок і таємничих островів,
Рівнин, гірських систем, вершин,
Вулканів та морських глибин.
У космосі планета обертається,
Зима з весною зустрічається,
Г еографія допомагає Зв’язати все від краю і до краю,
Що було колись і є ,пізнати,
Аби майбутнє привітати.
1     ведуча.
Географія - найгероїчніша та найпоетичніша з усіх наук, наука про Землю і людей, що живуть на ній.
2      ведуча
Це наука відважних людей, що перетинали моря і гори, падали від втоми, гинули в болотах, зривалися в безодні, опускались в океанські глибини і кратери вулканів, відкривали екзотичні країни та льодові материки, товаришували з різними племенами.
І   ведуча
1     сьогодні, при значному технічному прогресі, не стали теплішими арктичні землі, усе так само приголомшують своєю міццю урагани.
2      ведуча
Не подобрішали океанські шторми й тайфуни, усе така ж безжалісна спека пустель, що висушує все живе.
Вчитель . Але не бояться випробовувати свої сили дві команди , які сьогодні вирушають в подорож: це команди «Географів» і « Географинь».
Привітаємо їх!
(На сцену піднімаються команди хлопчиків та дівчаток. Співають пісню)
Перевіримо інтелектуальну готовність команд до подорожі.
За кожну правильну відповідь - 1 бал.
Відповідає капітан , але має право консультуватися з командою. На відповідь 10 секунд. Першою відповідає команда , яка дасть точнішу відповідь на таке питання:
Скільки річок ( річечок) тече на Україні ( близько 20 тис.)

Дайте пояснення поняттям і прізвищам -
1         Метеоролог ( людина ,яка веде спостереження за погодою)
2         Компас (прилад для визначення сторін світу)
3         Мусон (вітер ,який змінює напрямок два рази на рік)
4         Роса (опади біля поверхні землі внаслідок її охолодження)
5         Айсберг (льодова брила в океані)
6         Материк ( величезний масив суші землі, оточений океанами і морями)
7         Гольфстрім (найпотужніша тепла океанська течія)
8         Баобаб ( дерево з широкою кроною і товстим стволом в Савані)
9         Альпи ( самі високі гори в Європі )
10      Тайфун (ураган)
11      Фудзіяма ( вулкан в Японії)
12      удав ( змії, які не мають ядовитих зубів)
13      Дніпро (річка на Україні)
14      Христофор Колумб ( мандрівник, що відкрив Америку)
1         Термометр ( прилад для вимірювання температури)
2         Степ ( природна зона з переважно трав’янистою рослинністю)
3         Самун ( сильний вітер в Африці)
4         Кобра ( ядовиті змії)
5         Алое ( рослини з широкими м’ясистими листками, які застосовують в медицині)
6         Оазис (острівець рослин в пустелі)
7         Говерла ( найвища вершина Карпатських гір на Україні)
8         Цунамі ( гігантські хвилі)
9         Хортиця ( острів на Дніпрі)
10      Гекла ( вулкан в Європі)
11      Опади ( волога, яка випадає з атмосфери на Землю)
12      Флюгер ( прилад для визначення напряму вітру )
13      Страус (нелітаючий птах, вагою до 60 кг)
14      Магеллан ( мандрівник - мореплавець, щ о перший здійснив навколосвітню подорож)
Підсумки : Слово журі.
Кожній з команд записати необхідне в мандрівці: прилади для роботи, пристрої для подолання перешкод. речі для відпочинку та ін.)
( барометр, термометр,сейсмограф, компас, канат, ніж, палатка, продукти )
Перелічити обов’язки членів експедиції: капітан, боцман, кок, матроси .
Вказати назву корабля, перелічити назви деталей і пристроїв : палуба, мостнк, корма, якір, ілюмінатор, ют, трюм, відсік, машинний зал.
Вчитель
А зараз команди покажуть нам наскільки добре вони знають моря, океани , річки та озера. Команди готуйсь!
( за кожну правильну відповідь 1 бал. Відповідає та команда , яка знає відповідь, якщо ж відповідь невірна, то дається на рахунок 1-2-3 право відповісти другій команді)
1     Найдовша річка Європи ?                   ( Волга)
2      Найповноводніша річка світу ?         ( Амазонка)
3      На якій річці України розміщене Каховське водосховище? ( Дніпро)
4      Наймілкіше море України ?   ( Азовське )
5      Найбільше у світі за площею море-озеро, яке в різний час мало близько 50-ти назв.
(Хвалинське, Георгієве, Гірканське, та інш.) ?           (Каспійське)
6      Море , в яке впадає річка Дунай ?            ( Чорне)
7       Це озеро найглибше у світі ( 1620 м.) Назву йому дали якути і вона означає « багате
озеро». Це озеро місить 20 % запасів прісної води. В нього впадає 336 річок, а витікає лише одна . Що це за озеро?                                                     ( Байкал)
8       Найбільше прісне озеро в Європі, з нього витікає річка Нева. Через нього в 9-12 століттях пролягав водний торговий шлях «Із варяг у греки». Що зв’язувало Північну Русь з Південною Скандинавією, та Прибалтику з Візантією, а в роки Великої Вітчизняної війни через це озеро проходила «Дорого життя», що мала велике значення для Ленінграда ( Петербурга)? ( Ладозьке)
9       Лютневої ночі 1911 року жителі прокинулися від неймовірного гуркоту та гулу з надер Землі здавалося , що десь угорі розлютився невидимий Джин, памірський велетень.
Летіли величезні уламки скель. Відбувся такий землетрус, що над дальнім кишлаком Усою, кілька днів клубочилась густа курява, а коли вона розсіялась в руслі річки побачили нерукотворну кам’яну стіну півкілометра заввишки , яка перегородила річку.
Так виникло на Памірі нове озеро - подарунок природи. Що це за озеро ? (Сарезьке)
10      В цьому озері не можна потонути - таке воно солоне. Риба - яка іноді з Йордану сюди
запливає гине вже через 1 хвилину і стає така тверда , як палиця. Знаходиться воно на Аравійському півострові і його називають морем. Яким ?                                  ( Мертве )
Проходить жеребкування . капітани вибирають картку з літерою . За 2 хвилини кожна команда заповнює одержану картку з назвою вказаних об’єктів на дану» літеру . Літери К та Б.
1     море
2      річка
3      гори
4       держава
5       столиця
6       острів
7       озеро
8       риба
9       мандрівник
Від кожної команди уболівальників можна створити команди з 3 представників, які даватимуть відповіді на питання - можна консультуватись


Місто Біла Церква дуже мила,- Річкою умита.
Звуть її, гадаю знаєш:
Коротко і просто, ось - Це красива річка...          Рось
поліссям біжить Через Луцьк,
Всім дарує мир.
Хто не знає річку ... Стир
Ця річка -Дніпро прикрашає Лівою притокою У нього впадає                                      Десна
Який молодець...
Слобожанщину напуває.
Нікого не забуває Сіверський Донець
Заміни літеру У слові ТИША- Вийде річка на кордоні:
Через неї не проскочить й миша ... Тиса
Це права притока У Дніпро впадає.
Птаха і річку народ Однаково називає... Тетерів
Блакитно прозора Полтавська ріка.
Найчистішою була,
А звуть її...      Ворскла
Одну лиш літеру зміни- Й отримаєш: ОСЕЛ!
А як же річка на Полтавщині зветься?
Може... Псел
У селах біля Дніпра Нерідко зустрінеш ім’я Тамара.
Дніпрова притока схоже називається...         Самара
Колись була оцінка «п’ять»,
Оцінка вищий клас.
Якщо ще префікс дописати -
Вгадати річку можна враз... Прип’ ят

Яка річка дарунок від корівки? Молочна
Яка річка має назву Польського парламенту?    Сейм
Як і велику державу Звуть його - вгадай!
У басейні Дунаю Є озеро... Китай
На карті поблизу Дунаю Це озеро шукають,
Формою довге, як плуг,
А називається... ял пуг
Це найвища вершина Українських Карпат.
Походить вона З вулканічного жерла.
А називається... Говерла
Тут букву»с» допишеш ти До імені хлоп’ячого,
И високу гору із Карпат
Назвати зможе кожна із дівчат. Петро-с
У назві цієї найвищої вершини Ім’я ти хлопчика впізнаєш.
Так як же ти тепер цю гору Кримську називаєш Роман - Кош
( На кожний конкурс для уболівальників викликається по 2 бажаючих з кожної команди . Кожна пара може заробити бали для команд. Правильна відповідь зараховується 1 балом. Відповідає той, хто знає відповідь.)
Підсумок журі.
ведуча 1
Я -всім відома рідина ,
Без мене світ не може жити.
В холодні дні дзеркальна Я І на мені сковзаться можна.
Ведуча 2
Якщо мене підігрівати Аж поки не почну кипіти Я можу враз легкою стати І небо парою злетіти.
Що це за рідина і про які її властивості йде мова( рідкий, твердий, газоподібний стан)
1      В багатьох столицях світу існує свій символ, своя візитка. В Лондоні -Тауер, Бігбен у Москві - Кремель , в столиці Італії - Колізей.
Що є візиткою Києва? (Хрещатик)
2      Яке дерево є національним символом України .?     ( калина)
3      Дерево національний символ Австралії ? ( евкаліпт)
4       Яка тварина зображена на гербі Австралії ?        ( кенгуру)
5       Листок якої деревини є гербом Канади ? (клен)
6       В якій Західно - європейській країні знаходиться резиденція фірми Адідас ?
(Німеччина)
7       3 якої Альпійської країни туристи з відомими годинниками та сиром неодмінно везуть злитки золота ... з шоколаду ?(« Швейцарія» )
8       До якого озера чумаки по сіль ходили ? ( Сиваш)
9       Яку державу можна « одягти» на голову ? ( Панама)
10      Півострів , що називає себе маленьким ? (Ямал)
11      Коли риба випускає повітря пірнаючи , чи піднімаючись на поверхню? (піднімаючись)
12      Де раки зимують? (в норах на дні водойм)
13       Як ми називаємо рослину яку завезли з Центральної Америки матроси Христофора Колумба 500 років тому і називали її Маїс ? ( кукурудза )
14      Як ми називаємо овоч, завезений іспанцями з Південної Америки, назва якого з італійського означає « золоте яблуко» ? ( помідор)

1.    море
2.     річка
3.     гори
4.     держава
5.      столиця 6.острів
7.     озеро
8.     риба
9.     мандрівник
1.    море
2.     річка
3.     гори
4.     держава
5.     столиця
6.     острів
7.     озеро
8.     риба
9.     мандрівник


                        Козацькому роду нема переводу.                             

ХІД ЗАХОДУ
Мета.Навчити дітей цікаво проводити дозвілля, сформувати дружні стосунки в колективі; розвивати активність, кмітливість та спритність, почуття гумору, творчу самостійність при виконанні завдань; виховувати ініціативу, творче ставлення до праці, повагу до державних традицій та звичаїв; виховати в учнів естетичний смак, навички морально-естетичної поведінки; виховати любов і шану до України, сприяти пробудженню бажання вивчати історію своєї держави, берегти її традиції, уболівати за майбутнє країни.
Ведучий 2. Доброго дня, дорогі учителі, гості, учасники. Ми раді вас вітати на святі. Сьогодні ми зібралися для того, щоб привітати зі святом наших хлопчиків, адже вони – майбутні захисники Вітчизни. Народна мудрість стверджує, що Земля може нагодувати людину своїм хлібом, напоїти водою зі своїх джерел, але захистити сама себе не може. Отже, ростіть мужніми, сильними, надійними і завжди будьте опорою своєї сім’ї  та народу.
1-й ведучий.
У нашого українського народу було славне минуле.
2-й ведучий.
Мову почнемо про героїчну добу наших славних запорізьких козаків.
1-й ведучий. Козацьке військо впродовж віків було армією, яка протистояла чужинцям; яка боронила свою землю і український народ від завойовників Січі.
2-й ведучий.
 Служити в українському війську, служити Україні – було справою честі і життя.
1-й ведучий.
Запорізька Січ уславилася іменами Байди, Вишневецького, Сагайдачного, Хмельницького, Дорошенка, Сірка.




  2-й ведучий.Служити в козацькому війську вважалося в народі найпочеснішою справою.Навіть матері під час великого походу самі виряджали дітей у військо.
       1-й ведучий.
Та наречені слізно проводжаючи в дорогу молилися Богу для швидкого повернення козаків
 2-й ведучий.
 Українська армія по праву пишається своєю історією, своїми традиціями.
1-й ведучий.
Ніколи наші війська не загарбували чужих територій, не посягали на чуже добро, чужі землі
До залу виходять діти
1 – дитина.
Маленькі наші ноги,
Та знають свою путь.
На службу Україні,
Як виростуть підуть .
2 – дитина.
Маленькі наші руки
Та кріпнуть і ростуть .
На службу Україні
Всю працю віддадуть.
3 – дитина.
Дитячі в нас серденька
Та щире в них чуття.
Любити Україну
Будуть ціле життя.

4- дитина.
Маленькі наші ноги
Та взуті в чобітки
На службу Україні
Йдуть хлопці – козаки.







5- дитина.
Непереможну у бою
Ми славим армію свою
Бо всі на світі чесні люди:
І дорослі і малі
Хочуть миру скрізь і всюди,
Хочуть миру на землі.
( музична пауза, пісня «Козацька слава»)

2-а ведуча
Як говорив Тарас Шевченко: «У своїй хаті – своя сила і правда, і воля», тож маємо обов’язково шанувати тих,  чий святий обов’язок  – захищати свою хату, боронити свою правду – своєю силою і своєю волею.

Свято починається виходом під урочисту музику команд і їх шикування.
1 ведучий
- Змагатимуться дві команди, учні з різних класів. І хай переможе сильніший та витриваліший! Тож давайте запросимо команди до зали.
(Під музику виходять дві команди).
- А визначати команду-переможця буде журі у складі:
2 ведучий. Презентація команд.
-
Перший курінь «Січовики», їх девіз «Славних предків ми – діти! Будемо вірно Вітчизні служити!».
- Другий курінь « Запорожці», їх девіз « Ми свою славу і волю не віддамо ніколи й нікому!».
1 ведучий . А зараз ми переходимо до козацьких забав. Козаки – це богатирі сильні, спритні, непереможні, тож ми переконаємося, яка команда є спритнішою.
 «Лава на лаву». (Члени команди обіймають один одного, утворюючи щільну шеренгу і йдуть команда на команду, при цьому голови учасників повинні знаходитися у проміжках між головами двох учасників суперника. Переможе та команда, яка пересуне, не розірвавши рук, команду супротивника за контрольну лінію).
2 ведучий  «Дуель на бананах»
Майже як у ковбойських фільмах: хто перший вихопив зброю та використав її, той і переміг. Тільки замість кольтів ми будемо використовувати... банани. Зараз хлопці розділяться на пари . Ваше завдання: за сигналом, швидко вихопити банан і з'їсти його.


1 ведучий
«Бій півнів». (Від кожної команди виходить по одному найсильнішому, який, стає на одну ногу, а другу, згинає в коліні; одночасно тримає зігнуту одну руку, перед грудьми, а іншу ховає за спиною; корпусом  повинен виштовхати суперника з контрольного кола. Переможе той, хто не порушивши правил, проведе цей бій.) 
2 ведучий .«Чайки»
Поставити гімнастичну лаву вздовж майданчика перед лінією старту. Команда рівномірно розмішується на гімнастичній лаві (сидячи один за одним). За сигналом вона починає рухатися до кінця залу, ставить лаву, виконує поворот на 180° і продовжує рухатися у зворотному напрямку. Обов'язково треба перетнути фінішну лінію.
Помилки: лава передчасно опинилася на підлозі, «чайка» не перетнула фінішної лінії. Проводить змагання вчитель предмету «Захист Вітчизни».
Оцінювання: Перемагає команда, яка першою перетне фінішну лінію.
1 ведучий. Бліц – турнір  «Знавці  козацької  термінології» (1  б. – правильна відповідь)
Вам потрібно дати вірну відповідь на визначення козацьких термінів.
Час пішов
1)     Кошовий – головний воєначальник, що обирався на рік.
2)     Ляхи – поляки.
3)     Хортиця – острів на Дніпрі.
4)     Курінь – приміщення, де жили козаки.
5)     Гетьман – старший, головний у козаків.
6)     Реєстр – список, до якого заносилися козаки.
7)     Гаківниця – довга рушниця, яка до землі причіплялася гаком.
8)     Козацька рада – збір усіх січовиків для з’ясування важливих питань.
9)     Слобода – поселення, вільне від податків.
10)   Оселедець – пасмо волосся на голові у козака.
11)   Жупан – верхній одяг у козака.
12)   Чигирин – столиця Гетьманщини часів Б. Хмельницького.
13)  Чайка – легкий козацький човен.
14)  Кіш – ставка кошового отамана.





2 ведучий . Логічний конкурс за участі класних керівників « Для чого може знадобитися газета»
Конкурси для молодших школярів.
1 ведучий.
 «Біг з гімнастичним обручем». (Від кожної команди по два чоловіки залазять у гімнастичний обруч і, тримаючи його на талії, біжать до контрольної лінії, при цьому обруч не повинен впасти на підлогу, таким же чином повертаються назад. Перемагає та команда, яка першою прийде до фінішу.)

2 ведучий. «Перенесення  пузиря на тенісній ракетці.
Команди шикуються у дві шеренги.  Перші учасники,по команді ведучого,стартують,тримаючи   тенісну ракетку на якій лежить пузир,біжать до кеглі і повертаються до команди,передають ракетку з пузирем наступному учаснику.Перемагає команда,яка першою впорається із цим завданням.
 1 ведучий. «Біг з двома м’ячами через гімнастичне кільце» (Кожен член команди, тримаючи притиснутими по два волейбольних м’ячі до грудей, повинен пробігти дистанцію до гімнастичного кільця, яке тримають учні, і пролізти через нього;, і таким же чином повертаються назад та передають м’яч іншому члену команди. Переможе та команда, яка першою виконає естафету).
2 ведучий.   Результати логічного конкурсу. Озвучують капітани.
1 ведучий .
Конкурс на рівновагу. Швидко обернутися 5 разів навколо палиці , зупинитися та влучити м’ячем у ворота. Зараховується влучення по воротам.
2 ведучий. Конкурс « Аси».  Паперовим літачком попасти в коло з відстані 5 метрів.
1 ведучий.  «Перетягування канату».(Змагання команд. Перемагає та команда, яка перетягне іншу команду за контрольну лінію).
Наше свято закінчилося  . Я усіх вітаю зі святом, святом здоров’я, витривалості, любові до традицій нашого українського народу, особливо вітаю переможців змагань. 




Ви сьогодні, всі молодці! Я впевнений, що ви й надалі будете добре навчатися, знайомитися з історією козацтва, дружити зі спортом і станете гідними захисниками нашої держави.
 Слово журі. (Нагородження).



Немає коментарів:

Дописати коментар